۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

شرم آورست. اینهمه حمایت از انقلاب مصر کردیم که پس از پیروزی رییس جمهورش در اجلاس تبلیغاتی حکومتی ما شرکت کند

وقتی جمهوری اسلامی اجلاس کشورهای غیرمتعهد را گامی برای گریز از انزوای سیاسی در سطح   بین‌الملل می‌داند، آنچنان در آب و تاب حضور سران حکومتی در تهران است که خود را از فشارهای تحریمی علیه خود برهاند. در این شرایط بغرنج سیاسی و اجتماعی حکومت ایران که خود را از انقلاب های عربی جدا می داند و پا را از این نیز فراتر گذاشته و تاثیر انقلاب اسلامی را در بهار عربی صد در صد می داند و در پی این است که ثابت کند انقلاب را به مرزهای بیرونی آن صادر کرده ، به راستی چگونه می شود پس از پیروزی انقلابیون مصر که بدون شک نشات گرفته از جنبش سبز ایران بود ناگهان رئیس جمهوری منتخب به فکر حضور در تهران و به روایتی دیگر از سر گیری ارتباط بین دو کشور بگیرد. اگر از زاویه ای دیگر به موضوع کنیم پس از آن همه حرف و حدیث در انتخابات رئیس جمهوری مصر بین دو نامزد، دستهای پنهان دوباره کارزاری جدید را به دنیا معرفی کرد و آن مناقشه جهان اسلام و تولد حکومت اسلامی دیگر در گوشه ای از خاورمیانه بود که گویی تمام محاسبات جهان را در خاورمیانه تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. 


حضور محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در ایران آن هم به بهانه  شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبری نا میمون و غیر قابل قبول برای تمام جنبشها و حاوی پیامی سنگین و تاسف بار برای جنبش های در حال مبارزه است که متاسفانه پایان خوشی را در آینده برای انها رقم نخواهد زد. گویی آنهمه هزینه که گریبان مصر و مردمش را گرفت بی هیچ نتیجه ای در دستان اسلام گرایان دوباره روزگار مصر را نه خوش تر بلکه به روزهای زیر صفر نزدیک تر کند.


۶ نظر:

  1. برای اینکه شما ایرانیهای وبلاگ نویس مثل دخترها و پسر های ۱۳-۱۴ ساله هستید که با یک مویز گرمی و با یک غوره سردی تان می شود. به اندازه گاو عمق دید دارید و به اندازه خر اخبار را درک و تحلیل می کنید، به اندازه گوسفند تمام جوانب قضیه را قبل از فریاد زنده باد مرده باد دادن بررسی می کنید، چه حالا چه ۶ ماه پیش، چه در مورد مسائل امروز، چه در مورد مسائل تاریخی. همین مورد هم یکی از آنهاست. مرسی برای اجلاس عدم تعهد به ایران می آید، نه برای دیدار با حکومتیان ایران. از همان روز اول هم مذهبی بودن جامعه مصر و اثر اخوان المسلمین در سیاست آنجا بر همه تحلیلگران روشن بود. شما جوجه های ۱۴ ساله عشقی شده بودید و دنیا را از دید هورمونهای بلوغ خود تحلیل می کردید.

    پاسخحذف
  2. dostan in ha hame arab hastan az tayefeh tazi mohamad pedofil..dar zemn gor pedar inha ...iran azad bedone eslam mikahim...marg bar asle eslame kalifeh...

    پاسخحذف
  3. شما ایرانی ها کلا احمق و کودن هستید. صد سال است زندگی خودتون را فدای شارلاتان بازی یک عده آخوند و مصدقی و کمونیست کردید که مثلا رئیس جمهور بشند. هیچ کدام از اینها هم شما را به تخمشون حساب نکردند. آخرش هم به گدایی مرغ و تخم مرغ افتادید. ملت امام حسینی هستید دیگه. آخه کس خل ها مثلا مصر انقلاب بشه با نشه چه ربطی به شما داشته که حمایت کردید؟

    پاسخحذف
  4. فوري/ اعلام شد
    تكثير كنيد / اطلاع رساني كنيد / پوستر بسازيد
    جزييات زمان ومكان اعتراضات دانشجويان سبز در ايام اجلاس عدم تعهد
    http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=47404

    پاسخحذف
  5. سلام
    چند تا سؤال دارم
    1. من و تو می تونیم اهداف حرکت مردم مصر رو براشون تعیین کنیم، یا خودشون باید اینکارو بکنن؟
    2. جنبش سبز از حرکت مصر واسه چی حمایت کرد؟ چون فکر می کرد اسلامگرا نیستن یا چون اصولاً به آزادی و دموکراسی معتقد بود؟
    3. یکی از خواسته های اساسی مصری ها دموکراسی بود و توی حکومت دموکراتیک نماینده ای از طرف مردم انتخاب می شه تا خواسته های اونا رو پیگیری کنه. ما نباید به خواسته نماینده مردم (حالا با اسلامگرایی ش موافق باشیم یا نباشیم) احترام بذاریم؟
    4. اون دنبال منافع ملی کشورشه و تشخیص داده که این به نفع کشورشه (حالا درست تشخیص داده یا غلط) ما نباید بهش حق بدیم؟
    5. ما مگه مطمئنیم بعد از پیروزی جنبش سبز چه اتفاقی می افته که میگیم حرکتی که از جنبش سبز نشأت گرفته نباید نتیجه ش این بشه؟
    طولانی شد. منتظر جواب و سپاسگزارم

    پاسخحذف